Voor een beter zicht kijk ik met een analytische en strategische bril naar het onderwijs. Als adviseur sta ik naast de directeur en bestuurder.
Samen bezien we vanuit verschillende perspectieven successen, knelpunten en verwachtingen om aan de hand daarvan een heldere koers richting de gestelde doelen te bepalen. Ik denk mee om tot realistische oplossingen te komen waarmee we de schoolkwaliteit verbeteren.
Kritisch en nieuwsgierig
Ik ben in staat om op hoofdlijnen te denken en het belang van de organisatie te volgen. Daarbij neem ik een kritische, nieuwsgierige houding aan bij beleidsvorming en beleidsadvies rond onderwijs, in het bijzonder de kwaliteit daarvan. Mijn stijl is democratisch, coachend en besluitvaardig. Ontwikkelingen binnen het primair onderwijs volg ik op de voet, evenals innovaties en de daarbij behorende processen die leiden tot kwaliteitsverbeteringen.
Uitdaging en ambitie
Met veertig jaar ervaring in het onderwijs, als leerkracht en als leidinggevende, weet ik voor welke uitdagingen bestuur, directeur en team staan bij de ambitie om te veranderen en hoe je een school daarin het beste kunt begeleiden. Ik ben in staat om binnen alle lagen van de organisaties het goede gesprek te voeren. Ik breng organisaties in beweging en zorg voor verbinding waarmee ik draagvlak creëer voor verandertrajecten. Ik verlies daarbij de belanghebbenden niet uit het oog.